Sommarfritidshem

Snart är det dags för sammanslagning igen! Under veckorna 28-31 slår vi ihop fritidshemmen från Vänge, Järlåsa, Ramsta samt Västra och Östra Stenhagenskolan. Vi blir då en samling elever och personal från dessa skolor som kommer att ha kul ihop under sommaren.

Detta år håller vi till i Västra Stenhagenskolans lokaler, lag 3. (Herrhagsvägen 8), på skolgården och i området omkring skolan. Information om våra aktiviteter kommer att delas ut varje måndag så ni föräldrar vet vad vi tänker göra. Vissa förändringar kan dock ske med hänsyn till väder eller andra omständigheter. Ibland kommer vi göra utflykter och i dessa fall informerar vi om var vi åker och när vi planerar att vara tillbaka.

Är vi inte på utflykt äter vi lunch kl. 11.00 och mellanmål kl. 14.00 i skolans matsal.

Vi kommer att vara ute mycket, så se till att barnen har kläder efter väder. Ta gärna med badkläder när vi har vattenlek och en vattenflaska under varma sommardagar. När solen är som starkast är det bra om ni smörjer in barnen med solskydd på morgonen.

Vecka 32 är vi tillbaka på Östra Stenhagenskolan. Blivande årskurs 1-3 kommer då att vara i E-huset och de nya förskoleklasseleverna vistas i D-huset, där vi som vanligt har öppning och stängning.

Kom ihåg att sjuk- och ledighetsanmäla ert barn om det är aktuellt - ring då direkt till fritids 018-727 88 20.

Östra Stenhagenskolan  kommer även att ha med sig D-husets mobiltelefon till sammanslagningen, med nummer 072 580 56 84.

Glöm inte att vi har stängt för planering torsdag 11/8 och fredag 12/8.

28 juni 2016